Sunday 11 November 2012

Afdlin Shauki Kena Serang Di Facebook


Afdlin Shauki Kena Serang Di Facebook
Pada malam Anugerah Skrin 2012 yang lalu, pengarah  Khabir Bhatia telah berjaya memenangi Drama Terbaik dan Filem Terbaik di dalam ASK 2012. Malam itu, Khabir Bhatia juga turut berjaya memenangi Pengarah Drama Terbaik.
Secara kebetulan, Khabir Batia tiada di situ untuk mengambil anugerahnya , tempatnya segera di gantikan dengan Penulis Skrip Terbaik Lim Pung Hui yang juga meraih kemenangan menerusi Lakon TV Terbaik.
Tampil dengan baju kebaya yang dipadankan dengan batik sarung, penampilan Lim Pung Hui itu cukup sopan dan sungguh menyejukkan hati penonton.
Sebaik Lim Pung Hui berada di pentas beliau telah diminta untuk memberi sedikit ucapan dan sebaik saja dia memulakan ucapan, ramai yang terkejut. Keadaan itu menrik perhatian pengarah,pelakon dan pelawak Afdlin Shauki. Menerusi akaun facebook beliau,
OMG did u watch anugerah sendiri dan tgk muka semua di pentas apabila penulis telapak kaki bonda berkata kata! hoohoo
Malangnya kenyataan Afdlin itu telah menimbulkan kemarahan beberapa golongan mak nyah yang menganggap bahawa Afdlin Shauki sengaja mahu mempersendakan mereka. Salah seorang daripadanya adalah Nurafifi Amanda.
Afdlin Shauki akhirnya terpaksa membuat satu lagi kenyataan  di dalam facebooknya:
Nurafifi amanda, kenapa awak marah sangat dgn saya ni, tolong baca betul betul status saya.
Saya cuma point out yg ramai org diatas pentas terkejut. Saya tak cakap kerja dia tak bagus dan saya tak komen pun pasal beliau dan kerja beliau. Saya pasti karya dia sangat baik.
Tapi org diatas pentas tu yg terkejut tidak menentu kerana ramai org ingat dia wanita yg kelihatan sangat sopan dan ayu, tetapi keliru bila suaranya garau semua confuse. Saya bekerja dlm industri yg tak pernah mengaibkan dan memandang rendah sesiapa pun hanya kerana orientasi seksual mereka.
Islam ni kan kita dgn tuhan so saya tak suka judge orang dan tak pernah memikirkan berbuat begitu, biarlah itu kerja tuhan. Dia serba mengetahui. Orang di facebook ni macam macam yg mulut baik ada yg mulut hansuang pun ada. Kalau nak hidup diruang cyberspace ajelah ni kena layan je lah. Jangan telalu emosi.


#carigali

0 comments:

Post a Comment

 
;