Saturday 10 November 2012

7 Cara Dan Petua Elak Kedutan Wajah





1 - Katakan tidak pada rokok dan jangan lupa pakai suncream kalau berjalan bawah pancaran matahari. Tahu tak, orang yang merokok berisiko 10 kali ganda untuk kedut cepat dari yang tak merokok?.


2 : Pastikan tidur sentiasa cukup. Sebabnya time kita tidur la body kita akan repair semua tisu badan dan tidur bagus untuk sistem imun badan kita.



3 : Sayang jantung kita. Bukan jantung hati ye tapi jantung yang dok berdegup dup dap dup dap dalam badan. Jaga jantung dengan kurang makanan bergaram dan lebihkan makanan berfiber.



4 : Seimbangkan antara kerjaya dan kehidupan seharian.




5 : Beri kulit makanan yang baik. Makan banyak buah dan sayur untuk meng-anti oksidakan segala toksin dalam badan.



6 : Elakkan stress. Sentiasa bermood ceria walau ada masalah berat pon.



7 : Berhubung dengan keluarga dan kawan. Ini membantu untuk yang no 6 tadi supaya boleh hilangkan stress



Petua Elak Kedutan Wajah


Amalkan petua tradisional ini untuk melambatkan proses kedut pada kulit wajah.
Sediakan sebatang lobak merah, sebiji kuning telur dan sesudu tepung jagung. Parut lobak merah dan satukan dengan kuning telur dan tepung jagung. Kacau hingga mesra. Lumur adunan ini pada seluruh wajah. Biarkan hingga kering dan kemudian bilas dengan air suam. Amalkan selalu.

Petua Tegangkan Kulit Muka – Daun teh & asam jawa
Rebus 500 gram daun teh bersama 300 gram asam jawa dalam 10 liter air sehingga air tinggal 5 liter. Embunkan air tersebut semalaman.
Sapukan air tersebut pada keseluruhan kulit muka sebelum matahari terbit dan biarkan kering. Amalkan setiap hari dan lihat hasilnya.


#carigali

0 comments:

Post a Comment

 
;