Thursday 6 December 2012

Ada seorang warganegara china bina bahtera nak selamat dari kiamat 21 December.

Kerana bimbang kiamat akan berlaku pada 21 dec, Zhenghai Lu, dari China telah menghabiskan semua simpanan hidupnya berjumlah 1 juta yuan ($ 160500) untuk membina sebuah bahtera sendiri, yang mampu menyelamatkan beliau sekiranya berlaku kiamat@banjir buruk. Idea pembinaan bahtera tersebut di ambil dari kisah Nabi Nuh A.S
 
 
Bahtera tersebut direka oleh Lu sendiri, berukuran 21,2 meter panjang, 15,5 meter lebar, 5,6 meter tinggi serta boleh mengeluarkan kira-kira 140 tan air. 
 
Kerja-kerja pembinaan Bahtera tersebut bermula pada tahun 2010. Walaubagaimanapun, selepas dua tahun beliau telah kehabisan semua sumber kewangan.  
 
Walaupun tarikh akhir yang ditakuti, semakin tiba, Bahtera beliau masih belum siap dan beliau masih memerlukan kira-kira satu juta yuan untuk membeli peralatan tambahan bagi memastikan Bahtera tersebut boleh digunakan.  Hmmm...
 
Jika sekiranya kiamat tidak berlaku, Lu merancang untuk menggunakan bot beliau untuk tujuan pelancung mengelilingi Sungai Tarim, memerangi banjir dan menyediakan perkhidmatan feri. Mungkin pelaburannya berbaloi untuk tempoh jangka panjang.


Source


Jangan Lupa Like CeritaBaek dan Share di FB | Follow @ceritabaek :)

1 comments:

Jobs View said...

macam2..tak faham definisi kiamat apa..

Post a Comment

 
;